Derfor skal du bruge sociale medier, når du skal lave online markedsføring

Er du hjemmesideejer og ønsker du mere trafik på din hjemmeside? Så er der flere ting, du selv kan gøre. En af de ting af annoncering på sociale medier. Faktisk, er det måske en af de vigtigste ting. Læs med her om fordelene!

Kend din målgruppe, når du laver annoncering på sociale medier

Noget af det allervigtigste når man skal lave annoncering på sociale medier, er, at man kender sin målgruppe. Du kan nemlig i mange tilfælde selv være med til at bestemme, hvem der skal se dine annoncer, og så skal du jo vide, at der er nogle, der potentielt kan konvertere til et køb. Når du skal overveje, hvem din målgruppe er, kan du overveje ud fra alder, køn og interesser. Sælger du hårprodukter, er det f.eks. måske oftest kvinder, der gerne vil handle med dig.

Facebook Ads - en klar, begrænset målgruppe

Hvis der er noget, der er smart ved Facebook Ads, så er det, at man kan sigte efter en meget præcis og begrænset målgruppe, når man opretter en annonce. Du skal naturligvis have en side for din virksomhed på Facebook - men ellers skal der faktisk ikke meget andet til. Du betaler for, hvor meget du gerne vil vises hos din valgte målgruppe, så du kan også helt selv bestemme, hvor mange - eller få - penge, du vil smide i det. Du kan indsnævre din målgruppe efter alder, køn, geografisk placering og endda interesser! Der er altså meget smart at hente ved Facebook Ads!

Instagram

Instagram blev tilbage i 2012 opkøbt af Facebook. Det betyder, at din instagram annoncering foregår i din Facebook annonceadministrator. Du kan derfor faktisk i et og samme stund få annoncer både på Instagram og Facebook. Faktisk skal man selv aktivt vælge det fra, når man opretter sine Facebook Ads, hvis man ikke ønsker det. Det er ikke bare smart, fordi det er let og overskueligt, det er også smart, fordi det betyder, at alt data om din målgruppe er samlet ét sted.

Få succes med annoncering på sociale medier

Selvom det kan lyde meget nemt at lave annoncer på sociale medier, så kræver det faktisk en del talent. Det kan godt være, du ved, hvem din målgruppe er, men skal du også skrive en fangende tekst, der får deres opmærksomhed? Der er ikke nogen skam i, hvis du har svært ved det, for det kan faktisk være rigtig svært. Når man er på sociale medier, lægger man ikke altid mærke til de reklamer, der kommer, og derfor kan det være meget svært at få den opmærksomhed, man søger. Det kan derfor sagtens være, at du får brug for hjælp til, hvordan du bedst kan lave annonceringer på sociale medier. Heldigvis findes der mange eksperter på området.